יום שלישי, 22 במאי 2012

.Glossy"box"

מה לא נאמר על גלוסיבוקס? הנושא הזה עומד על סדר היום מידי חודש בזמן חלוקת החבילות , אבל הפעם הגיעו מים עד נפש והחלטתי שזה המקום שלי לדבר עליהם בפעם הראשונה והאחרונה. גלוסיבוקס , למי שעדיין (ואני בספק) לא שמעה עליהן , היא חברה עולמית שבכל חודש שולחת קופסאת ' הפתעות ' לבית הלקוחה תמורת 50 שקלים ועוד 9 שקלים למשלוח - סה"כ 59 שקלים. הקופסא אמורה להכיל 5 מוצרים בגודל מיוחד, גודל נוסיעות או מוקטן של מוצרים מעולם הביוטי ( איפור וטיפוח ) , בפירוש לא דוגמיות אותן מקבלים בחינם בפארמים השונים. שרשרת האכזבות שלי מגלוסיבוקס החלה עוד מהחבילה של חודש פברואר , ובכל חודש החלטתי שאני נותנת להם צ'אנס נוסף , עד שהחודש כבר לא יכולתי ועוד טרם הגעת החבילה ביטלתי את המנוי. אז למה אני כל כך אנטי גלוסיבוקס.

נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר והוא קבלת החבילה. את החבילה הראשונה שלחו בדואר רשום , כך שכל אחת בזמנה החופשי יכולה ללכת לדואר ולקחת אותה. לאחר כחודש החליטו ללא הודעה מוקדמת מראש להעביר את השירות לדואר שליחים, כך שנוצר מצב שהשליחים פשוט דפקו על דלתיהן של המנויות - ללא תאום מראש. לא פעם ולא פעמיים יצא שהלקוחה לא הייתה בבית והחבילה התעקבה. לאחר המעבר לשירות החליטו בגלוסיבוקס להעלות את המחיר בהתאם , מ - 59 שקלים בחודש , ל75 שקלים. המחיר החדש לדעתי מאוד יקר ולא שווה לשלמו תמורת מה שמקבלים. 
הדבר הבא שהפריע לי בגלוסיבוקס היה היחסי ציבור והבאז המטורף שהם יוצרים סביב החבילות. לדוג' בחודש פברואר היו המון שמועות שזו הולכת להיות חבילה מאוד שווה שמוקדשת ליום האהבה. בסופו של דבר מה שהיה מיוחד בחבילה הוא הצבע של האריזה שהפך מורוד בהיר לורוד פוקסיה. החבילה עצמה הכילה סבון נוזלי לגוף של סבון , צללית של לייף , מסכה בגודל פיצפון לשיער , דוגמית של בושם לגבר , ומסכת לחות מוקטנת של חברת אהבה. איך הבאז הזה מתקשר לפוסט הזה? החבילה של החודש שעבר היא זו שהייתה אמורה לקבוע אם אני נישארת או עוזבת. בגלל שלא הייתי מרוצה ממנה ( מה לעשות ששמפו ומרכך מוקטנים של דאב לא מלהיבים אותי ) החלטתי שזה הזמן להתנתק מהשירות , אבל אז נאמר שהחבילה של חודש מאי תיהיה חבילת קליניק. המותג קנה אותי והחלטתי שאני אתן להם צ'אנס נוסף. במשך החודש עלו לא מעט שאלות בעמוד הפייסבוק שלהם , ומחלק מתשובותיהן של גלוסיבוקס היה ניתן לדעת בבירור שבחבילה לא יהיו מוצרים שקשורים לערכת שלושת השלבים , ושרוב מוצרי הקופסא יהיו של קליניק. ומה קרה במציאות?


כן כן , אתן רואות טוב. בניגוד מוחלט למה שנאמר לכולנו , יש פה קשר לשלושת השלבים ויש פה רק 2 מוצרים של קליניק , וגם הם בגודל זעיר. החבילה שלי הכילה דוגמית 1.5 מ"ל של בושם (מזכירה לכן שגלוסי דיברו על גודל מוקטן ולא 'דוגמיות שמחלקים בפארמים' לדבריהם ) , מי פנים מוקטנים , מסקרה חד פעמית של קליניק , לק שקוף מוקטן , ופילינג לפנים בגודל מלא שעולה 30 שקלים בסופר פארם. ולמה אני מדגישה את המחיר שלו? כי אם זה היה מוצר יוקרתי יותר שלא הייתי רוכשת לפני התנסות הייתי מבינה , אבל זה מוצר מאוד זול שרובינו יכולות להרשות לעצמן לרכוש במידה וירצו להתנסות. ולצורך השוואה - שתבינו עד כמה המוצרים קטנים:



ועכשיו , לדבר שהרגיז אותי יותר מכל . וזה אחרי שאנחנו עוזבות בצד הבטחות כוזבות שקופסאת קליניק תכיל את רוב מוצרי קליניק -  גלוסיבוקס חוזרים על טעויות שעשו בעבר - שוב.
בדומה לחודש פברואר - שחלק מהבנות קיבלו פריימר מוקטן של גרלן וחלק קיבלו צללית של לייף , גם החודש גלוסיבוקס עושים פערים משמעותיים בין הקופסאות. הינה קופסה שמישהי ברת מזל ( התמונה לקוחה מבלוגה) קיבלה החודש:


ומה יש בה? סרום מוקטן , סרום נוסף לחידוש העור , סרום לעיניים , קרם פנים עם לחות מוגברת , מי פנים - כולם של קליניק( כולם בגודל מוקטן ולא דוגמית) , ובנוסף גם הדוגמית של הבושם והלק המוקטן.
7 מוצרים לעומת 5 בקופסה שלי , 5 מוצרים של קלניק לעומת 2 מוצרים בקופסה שלי , ושווי החבילה לעומת שלי.
ואני שואלת - למה הפער צריך להיות כל כך גדול בין החבילות , למה אף אחד בגולסיבוקס לא מבין את המילה איזון?

הפרט האחרון שהטריף אותי בקשר לגלוסיבוקס הוא שירות הלקוחות. אני לא ארחיב ורק אציין שיש מקום גדול מאוד לשיפור. בין אם זה לשלוח מייל ללקוחה בטעות עם הכותרת '' בעיה עם לקוחה לא יודעים מה לענות לה '' , או בין אם זה למחוק תגובות לא מחמיאות בפייסבוק , לחסום משתמשות מלהגיב בכלל , או התגובות המאוד לא בוגרות של דן מנו בכבודו ובעצמו בפייסבוק או בפורום איפור בתפוז. ולסיכום: 
החבילה שלי הייתה מורכבת ממוצרים שחלקם דוגמיות של ממש , ובניגוד למה שהובטח לי בגלוסיבוקס. החבילה שלי הייתה מאוד לא שוות ערך לחבילות אחרות שמנויות אחרות קיבלו , החבילה שלי לא תאמה את ההבטחות שהבטיחו לי בגלוסיבוקס. המנוי בוטל , אני מקווה שגלוסיבוקס יקחו לתשומת ליבם את הערות שקיבלו , והחברה המתחרה שיינבוקס תשיק את עצמה ותיהיה מוצלחת הרבה יותר. עד כאן גלוסיבוקס בבלוג , לתמיד.

וכדי לסיים את הפוסט עם נימה אופטימית , קיבלתי היום חבילה בדואר - היא הכילה את הדבר הבא:


סקירה תערך בקרוב , אחרי שאתנסה בהן מספיק ואגבש חוות דעת.
 אם אתן עדיין לא עוקבות בפייסבוק - זה הזמן להתחיל לעקוב :)

18 תגובות:

  1. תתחשי על המברשות ! נראות כיפיות :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. הן גם מרגישות כייפיות! :) תודה.

      מחק
  2. הקופסא הזו ביאסה לי את הצורה.
    בסה"כ אני כן נהנית מהשירות של גלוסיבוקס, עד החודש הייתי מרוצה. בגלל זה אני בדילמה גדולה מאוד אם להמשיך את המנוי או לא... מצד אחד כיף לי לקבל את החבילה, מצד שני נמאס לי מכל השטויות שלהם. נראה לי שאני מבטלת ודי. אם הם יחליטו להשתפר ויחזירו את האפשרות של דואר רשום- אני אחזור להיות לקוחה שלהם. ועד אז...

    השבמחק
  3. עדיין לא קיבלתי את הקופסא שלי אבל אני מוכנה נפשית שזו תהיה הקופסא המאכזבת. אני אמנם מרגישה קצת "לא נעים" ושאסור לי להתלונן כי בכל זאת קיבלתי את המנוי שלי במתנה, אבל מה יש לעשות חוץ מאשר להתאכזב? מהשמועות המופרכות, מההבטחות השקריות, משירת הלקוחות הנוראי...(!!!)
    מצחיק אותי ששמת עשר אגורות ליד המסקרה לשם השוואת גודל. זה באמת לא שווה יותר מזה :)

    השבמחק
  4. עוד לא קיבלתי את החבילה שלי אבל פערים כאלה מרגיזים מאוד. אני חושבת שעל החבילות להיות זהות! פחות או יותר כל הכאילו מותאם אישי בסופו של דבר הוא גורם להמון עוגמת נפש והם לא לומדים ובטח גם לא ילמדו.
    אני חושבת שבהחלט יש מקום לחברה מתחרה. האמת, אני לא אעשה את הטעות כמו עם גלוסי וארשם מיד אבל אני רואה אותה כאופציה אמיתית.

    יעלי
    בלוגי: http://yaelin10.blogspot.com/2012/05/blog-post_20.html

    השבמחק
  5. אני קיבלתי את הקופסא הזו ואחרי שראיתי את הקופסא שאמורה להיות ה-"שווה" ביטלתי את המנוי... לא שווה כספית והכי עיצבן אותי החוסר איזון בין הקופסאות.

    תתחדשי על המברשות! בטוחה שתיהני מהן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא אכפת לי מהמוצרים , אכפת לי על החוסר שיוויון הבלתי הגיוני שלהם..

      תודה רבה :)

      מחק
  6. אמנם קיבלתי הפעם את הקופסה עם 7 המוצרים (מתוכם 5 של קליניק), אבל הפערים בין הקופסאות מרתיחים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך, הפעם קיבלת את החבילה ה'שווה' , בפעם הבאה את יכולה להיות זו שמקבלת את החבילה הפחות שווה בלשון המועטה.

      מחק
  7. אם כבר אז תשימי לינק ;-) חחח סתם.
    שתדעי שעד עכשיו נדפקתי ולא קיבלתי אף בושם בטרוול סייז!
    וגם חודש קודם החבילה שלי הייתה מעפנה,
    שוב זה קרה כי זאת חבילה לאמא שלי... אז מן הסתם הם ישקיעו יותר במבוגרות, כי למבוגרות יש יותר כסף להוציא על מוצרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. וכן, זה באמת לא פייר וזאת הטעייה. נראה מה יהיה כשהקופסא שלי תגיע.

      מחק
    2. שמתי לינק במילה בלוגה ... כנראה שהקו תחתון שסימנתי התפלק וזה פחות בולט , אבל בטח שיש קישור! :)

      אני לא חושבת שמשקיעים במבוגרות כי יש להן יותר כסף אלא כי זה המוצרים שהחברה סיפקה להם הפעם..

      מחק
  8. שירות לקוחות גלוסיבוקס:

    בחודש יוני יש קופסא בסגנון שונה (הקופסא הפנימית מעוצבת שונה) ויהיה מוצר איפור של חברה בינלאומית מוכרת בגודל מלא

    אנחנו מודים לכן על האימון וקשובים לתלונות.

    שיהיה חג שבועות שמח!

    השבמחק
  9. http://desmond.imageshack.us/Himg688/scaled.php?server=688&filename=lieeee.jpg&res=landing

    הנה הם עוד לא מחקו את הפוסט שלך שבו הם -מבטיחים- שלא יהיה את שלושת השלבים!
    חוצפה!

    השבמחק
    תשובות
    1. זו אחת הסיבות שניתקתי את השירות. הם מבטיחים הבטחות ולא עומדים בהם , ועוד מאשימים אותנו הבלוגריות.

      מחק
  10. הערה קטנה בנוגע למבנה העמוד -
    הורוד פוקסיה בצדדים מכאיב בעין כשמנסים להתרכז בכתב.
    הייתי משנה אותו למשהו קצת יותר עדין כדי שיהיה יותר נוח לקרוא...

    השבמחק
  11. עדיין מחכה לקופסא שלי..
    עם דואר ישראל תמיד הייתי מקבלת לפני ה20 לחודש, ועכשיו החליטו לשלוח לי עם חברת "רץ פלוס" ואלוהים יודע מתי אני אקבל..

    המברשת לסומק שהזמנת היא פשוט אדירה! תתחדשי :)

    השבמחק
  12. תחושתי לגבי הגלוסי אחרת, אולי כי יש לי פחות ציפיות. לא תמיד אני מקבלת קופסא "טובא" גם אני קיבלתי צללית לייף אבל שמחתי בה כי יש לי 2 קומות ושהן מצויינות לדעתי, על אחת כמה וכמה במחירן הפעוט. אין ספק שההבדלים בקופסאות צורמים. בכל זאת הייתה פנה התלהמות מוגזמת. לא טובה, לוחצים בטל וממשיכים הלאה. תתחדשי על המברשות, במוקדם או במאוחר, הן יבואו לגואר אציל גם

    השבמחק