יום ראשון, 22 בינואר 2012

INGLOT !

השלט בכניסה לקניון הזהב.


סופסוף נפתח הסניף הראשון של אינגלוט בארצנו הקטנה ! הסניף נפתח היום בשעות אלה ממש , בקומה הראשונה באגף החדש בקניון הזהב שנמצא בראשון לציון. אז מי הם אינגלוט? מותג איפור שמקורו בפולין אך יש לו לא מעט סניפים פזורים ברחבי העולם. המותג נחשב לבעל מוצרים איכותיים במחירים נמוכים יותר מאלו של החברות המקצועיות.



מבט לחנות מהצד השני של הקומה.

אז אני כמובן הגעתי מוקדם מידי , וראיתי את החנות במצב הזה , שוממת.. הסתובבתי קצת בקניון וחזרתי לאחר כשעה , ראיתי את המוכרות כבר בפנים , מתארגנות מתאפרות ומסתרקות , עושות סווטצ'ים (!) ואני חושבת שהיום הם ראו את המוצרים לראשונה. עשיתי סיבוב נוסף ואחרי שעה נוספת חזרתי אך המצב היה בידיוק כמו קודם. שאלתי את אחת המוכרות מתי הם פותחים , והיא אמרה שאחר הצהריים תעשה הפתיחה וממחר תוכלו לבקר בחנות כרגיל.



כפי שניתן לראות החנות מסודרת בצורה של מיון :
מוצרים שמיועדים לציפורניים ושפתיים מצד ימין
עמדת ריסים מוצרים לעיניים ופנים בצד שמאל.


מעוצב בצורה מקסימה.




מכיוון שהייתי קצרה בזמן החלטתי לתחקר את המוכרת מעט , אם לא אספיק להישאר לפתיחה.

שאלתי על איכות המותג וכמובן על חלק לא פחות חשוב : מחירים.
דבריה של המוכרת היו כאלה , המותג הוא מותג שנמצא בין המותגים הבינונים לנמוכים שנמצאים אצלנו כאן בארץ וכך בעצם הוא מתומחר. לא הבנתי למה היא מתכוונת כשהיא אומרת מותגים בינונים א שאלתי שאלה ישירה יותר.

איך המחירים בהשוואה לחנות מקצועית כמו מאק? והתשובה שלה - 20% פחות.
יש לציין כי בפולין מחיר צללית עומד על כ15 שקלים ואילו באירופה המחיר עומד על כ30 שקלים.

- השוואה -

צללית של מאק עולה 89 שקלים , תורידו מזה את האחוז ההפרש ותגיעו למחיר של 70 שקלים וקצת.
אם המוכרת התכוונה לצללית בפאן שמחירה 69 שקלים במאק , אז מחיר הצלליות באינגלוט יהיה כ55 שקלים.

- המסקנה -

בכל מקרה אנחנו משלמים לפחות פי 2 במקרה הטוב ופי 4 וחצי במקרה הרע.

שזה בעצם אומר שאם נרצה להרכיב פלטת צלליות משלנו ( שהרי זה קונספט ידוע של החברה) של 10 צלליות , בחול נשלם כ200 שקלים על עשר צלליות איכותיות , ובארץ נשלם לפחות 500.

* * * עידכון : מחיר צללית לפלטה הוא 40 שקלים , פי 2 וחצי מפולין , בשאר בעולם מקבלים פלטה חינם בקניית צלליות , בארץ תצטרכו לשלם עליה * * *

ואני שואלת , למה אנחנו צריכים לקנות במחירים כפולים ולא להנות מאיכות טובה במחיר זול , כמו שאר העולם?!




11 תגובות:

  1. כמו שאמא שלי תמיד אומרת- אם יש מי שקונה למה שלא ימכרו יקר?
    ועכשיו באמת- בעיניי הנושא משתפר. לא לשכוח שאנחנו מדינה צעירה, למרות שאנחנו מתנהגים כמו מדינה קשישה... אני מקווה שבאמת עם קצת רצון, וכוח צרכני, יהיה אפשר לשנות את המצב. אני כבר כמעט לא קונה כלום בארץ אם יש לי אפשרות להזמין אותו מחו"ל במחיר נמוך יותר.

    השבמחק
  2. יופי של פוסט, עשית לי חשק לתת גיחה לקניון הזהב בהקדם האפשרי. ;)

    השבמחק
  3. מסכימה איתך.... המחירים בארץ פשוט מוגזמים כרגיל...

    השבמחק
  4. נראה לי אני הולכת עושה סוואטים ורשימה של מה שאנירוצה ושולחת לחברה שלי מפולין שתקנה לי ותגיד לי כמה זה עלה כולל המשלוח ואני אעביר לה את הכסף, נראה לי יחד עם המשלוח וכל הבלאגן יצא יותר זול מלקנות פה...

    השבמחק
  5. הכח טמון בנו הקונות, אם נתאגד כולנו נגד קניה יקרה, מעין חרם, ואפשר להתאפק, יבינו את זה, ויורידו את המחירים, כמו שקרה בתנובה ושטראוס....
    האם זו בעיה?
    וזו אני שמדברת כמי שמכורה קשות לאיפור ולקניית איפור

    השבמחק
  6. באסה שלא יכולת להכנס בסוף... :-(
    המחירים מוגזמים מצד אחד, מצד שני עדיין זולים ממאק, ככה שעוד אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה..

    השבמחק
  7. נעה - את בהחלט צודקת אבל חשוב לשים לב שאיפור הוא מותרות בניגוד לתנובה ושטראוס שמייצרים לנו מוצרים יומיומיים שמדינה שלמה צורכת.

    המחירים בהחלט מוגזים ברשתות הפארמים , וגם בשאר חברות האיפור המקצועיות ( ממש מקצועי מצדי איל מקיאג' למכור את הליינר שלהם ב100 ומשו כשהוא עולה דולרים בודדים ברשת )

    השבמחק
  8. מה הכוונה לכך שהמותג אינגלוט ברמה בינונית עד נמוכה?
    לפי מה שהבנתי המותג הוא מקצועי וטובי המאפרים בעולם משתמשים בו, הדבר היחידי ששונה בו הוא המחירים שהבנתי שאמורים להיות גמישים ונגישים לקהל הרחב, ולא רק לאלו שיכולים להרשות לעצמם..
    אז נכון, הבנתי מה זה לא - זה לא ברמת התחתית של ביוטיקייר, וזה בכלל לא מאק או שלל בנות חסותה של אסתי לאודר האגדית.. אבל עדיין, לא הצלחתי להבין מה זה כן..

    השבמחק
  9. הכוונה שלי הייתה שמבחינת תמחור הוא עומד ברמה בינונית - נמוכה , כלומר מביחנתי הרמה הנמוכה היא חברות הדראגסטור כמו קרליין רבלון וכו' לעומת רמה גבוהה כמו מאק.

    בינוני = אמצע , הם לא סופר איכותיים אבל רמה גבוהה יותר מהחברות שמציעות לנו הפארמים :)

    השבמחק
  10. היי, אני ממש שמחה שמצאתי את הבלוג שלך :)
    אני בשוק שפתחו חנות של אינגלוט בארץ ולא ידעתי! אני מכירה את המותג כבר המון זמן, בדיוק בדקתי אם יש להם סניף בברלין כי חברה שלי טסה לשם אתמול, ועכשיו במקרה ראיתי את הפוסט שלך ונדהמתי! זאת בהחלט סיבה להגיע לקניון (או לראשון בכלל...)
    כמוך, גם אני מאד מאוכזבת ממחירי האיפור והקוסמטיקה בארץ, לא ברור לי איך מחאת הצרכנים לא הגיעה גם לתחום הזה, וגם אני קונה כמעט הכל אונליין. נראה לי שאנחנו באותו ראש :-)
    יש לי בלוג שעוסק בזה ויש לי שם כתובות של אתרים שאני מזמינה מהם. את מוזמנת להיכנס- http://ipurlahamonim.blogspot.com/ ואני אשמח אם תהיי חברה של הבלוג שלי :)
    הדבר הבא שאני הולכת לעשות זה לבדוק את IHERB שכתבת עליו...
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע שחידשתי לך! :) גם אני מזמינה כבר 90% אונליין..

      מחק