יום ראשון, 17 בפברואר 2013

איך להיות מכורת איפור ולהישאר בחיים?

היי בנות! אני יודעת שקצת נעלמתי לכן לאחרונה , תקופת מבחנים מעיקה מאחוריי , ואני חוזרת אליכן במלוא המרץ!
הרבה זמן רציתי לכתוב על עניין הקניות  , מחירים , וכל מה שסובב את ההתמכרות הזו , של האיפור. אני מניחה שרובינו לא עובדת במשרת חלומותינו , ויודעת בוודאות שיש פה לא מעט סטודנטיות , אימהות , חיילות , תלמידות , שקונות במיטב כספן את האיפור שיש עליו כרגע באז ברשת \ בעיתון \ בטלויזיה. החלטתי שאני רוצה לכתוב על זה את דעתי , והינה היא:


* הדבר החשוב ביותר שאני רוצה לשים עליו דגש הוא  - יחסי ציבור . הם נמצאים בכל מקום , ועושים את העבודה שלהם בצורה יוצאת מן הכלל. היחצנים דואגים לגרום לכל מוצר חדש שיוצא לשוק להראות בעינייך כאילו את ממש ממש חייבת אותו. ובואי אני אחדש לך משהו - את ממש לא. אם תסתכלי באוסף האיפור שלך , גם אם הוא לא ענק , את תשימי לב שכבר יש לך משהו דומה , או שיש לך כל מיני גוונים של אותו מוצר שאפילו אליהם את לא מצליחה להגיע , אז את באמת צריכה עוד שפתון?

* חברות יוקרה - אני יודעת , זה מפתה , זה תמיד ניראה יותר יפה , יותר מושך , ואז כמובן שאנחנו נוטות לחשוב - זה גם יותר טוב. אז תני לי שוב לחדש לך - לא! כבר יצא לי לרכוש מוצרי איפור מחברות יוקרה , שמוצרים עממים עשו עבודה טובה יותר מהם , ואז הרגשתי שבזבזתי את מיטב כספי על מוצר שישב במגירת האיפור ויחכה לאחיינית שתסיים לו את החיים עם משחקי קדם פורים. בא לך מוצר יוקרתי? תרכשי אחד כזה לעצמך. אבל כפינוק. לא כי ראית בבלוג של מישהי ואת פשוט חייייבת.

* חברות סופר עממיות - אני משתגעת כשאני שומעת בנות שאומרות '' אין מצב שאני אתאפר עם מוצרים של ביוטיקייר  - איייייכ ''' אבל במוצרים של חברות עממיות הן בהחלט יעשו שימוש. למה? כי זה ממותג. כי הן אוהבות לשלם על מיתוג.
אני לא מתביישת ואפילו גאה כשאני משתמשת במוצרים של ביוטיקייר. בסופו של דבר - אני מקבלת מוצר במינימום השקעה , בדרך כלל עם תמורה מאוד הולמת למחיר , שעושה את העבודה. בסופו של יום , היחידה שרואה באיזה ליפסטיק השתמשתי היא אני. ואני מבטיחה לכן שלא רואים הבדל אם השתמשתי באיב סאן לורן או בביוטיקייר. תנסו לפתוח קצת את הראש ולא להתקבע על זול = לא איכותי. קיימים לא מעט מוצרים בחנויות זולות ( חשוב מאוד לשים שהמוצרים בפיקוד משרד הבריאות כמובן ) כמו ביוטיקייר , וואו , ליידי קר וכו' - שיכולות לתת מענה לטרנדים חולפים או למוצרים שמתחשק לנו אבל לא בא לנו להשקיע את מיטב כספינו בהם כמו שפתון אדום שנשתמש בו רק בפורים או צללית סופר מנצנצת.

* ניהול יומן קניות - אני בטוחה שאם תעשו לעצמיכן רשימה של כל הוצאות האיפור החודשיות שלכן , לא תאמינו שזה הסכום שהוצאתן על איפור. כשעשיתי את זה בפעמים הראשונות - ראיתי סכומים אסטרונומים והחלטתי שיש קו אדום ושאיפור זה נחמד ויפה , אבל עד סכום מסויים. תקציבי לעצמך סכום שישמש אותך מידי חודש לקניות איפור. אל תתפתי למבצע שווה שיגרום לך לחרוג מהתקציב - כולנו יודעות איפה זה נגמר בסוף.

* תיהי מציאותית - נכון , איזה כיף לכל המטורללות מיוטיוב עם האוסף איפור הלא הגיוני שלהן , אבל תחשבי על זה רגע, באמת היית רוצה איפור שתופס לך חדר שלם שבסופו של יום שוכב לו במגירות? באמת היית רוצה כל כך הרבה מוצרים שלא היית מספיקה בכלל לגעת בהם? אני מניחה שהתשובה היא לא. בדרך כלל הבנות עם האוסף הגדול שלהן הן בנות שמקבלות המון מוצרים מחברות יחסי ציבור  , או בנות לא שפויות בדעתן. אז שבי עם עצמך  , תארגני את האוסף הצנוע שלך מחדש - ותתגאי שיש לך את המוצרים שאת אוהבת , משתמשת , ומתאימים לך. 

* החלפות  \ מכירות - למי שעדיין לא מכירה את הטרנד , הוא יכול לחסוך לה לא מעט כסף. יש לך מוצר משומש אבל ממש מעט ואת לא מגיעה אליו? תמכרי אותו בקומונת האיפור בתפוז  , עם הכסף תקני מוצר חדש שמתחשק לך. על אותו עיקרון עובדת גם שיטת ההחלפות , מוצר שמשעמם אותך מלהיב מישהי אחרת , למה שלא תחליפו בקבוצת ההחלפות בפייסבוק? 

* השוואת מחירים - החלטת לרכוש מוצר כלשהו? הסיכוי שבארץ הוא נמכר במחיר כפול די גבוה. חפשי אתרי אינטרנט שמוכרים אותו , תשווי מחירים ביחס למבצעים שמוצעים כרגע בחנויות,  ותרכשי את האופציה הזולה ביותר. יש לא מעט קופונים שמסתובבים ברשת ויכולים להוזיל את הרכישה עוד יותר. אל תיהי פראיירית ותעמדי על שלך כשהדיילת מנסה לדחוף לך עוד מוצר שאת לא צריכה. לא נעים לך? תגידי לה כן כן , תקחי את המוצר , ותניחי אותו ליד הקופה ותצאי מהחנות. שיטה מעולה לביישניות בנינו.

* לסיום - אף אחת לא צריכה כל כך הרבה איפור. זה כיף להתחדש , אבל בצורה מתונה. אני זוכרת שכשהתחלתי עם ההתמכרות הזו , קניתי וקניתי בלי הפסקה , היום אני מבינה שזה לעיתים היה די מיותר. יש לי הרבה מוצרים שאני עדין לא מגיעה אליהם , ולכן הרכישות שלי הצטמצמו. אני חלילה לא אומרת לכן להפסיק לרכוש כי מי כמוני יודעת שיש בזה הנאה מסוימת שאין לה תחליף , אבל תהיו קונות חכמות. תקנו דברים שאין לכם דברים דומים להם , דברים שמחדשים משהו במגירת האיפור שלכן ולא יגרמו לכן לזנוח מוצר אחר שאתן משתמשות בו - כי הם עושים את אותו הדבר.

את הפוסט אני אסיים עם רכישת פינוק - החלטתי שאני קונה ממאק רק מוצרים מיוחדים מאוד שאין להם תחליף , כי מה לעשות , המחירים לא מתואמים עם חשבון הבנק הסטודנטיאלי שלי. הצללית CLUB היא מסוג הדברים שאין להם תחליף , וכפינוק לסיום תקופת המבחנים רכשתי אותה אתמול. 



אני מקווה שהצלחתי להעביר לכן מס' מסרים חשובים , שיהיה לכולנו שבוע טוב ומלא ברכישות חכמות ! :)

21 תגובות:

  1. תומכת בכל מילה שנכתבה פה!
    אני אפילו אודה - אני אוהבת איפור עמי הרבה יותר מאיפור יוקרתי.
    כי לא פעם ולא פעמיים קרה שמוצרים יוקרתיים ביותר עשו לי שמות ובושות בעור...

    והתמונה של קלאב כל כך מחממת את הלב =)

    לגבי יומן קניות- זה כיף. כי זה מאפשר לגלות שתוך חצי שנה אפשר פתאום להגיע לסוף כל חודש בלי מינוס בחשבון ועוד עם סכום נחמד מאוד של כמה אלפי שקלים ששמת בצד...

    השבמחק
    תשובות
    1. בטח שמחממת לך את הלב , יש לך חלק לא קטן ברכישה שלה! P:

      יומן קניות זה הדרך הנכונה לחזור למציאות.

      מחק
    2. מחכה לתמונות :* [קנית בפאן נכון?]

      טוב זה השאיר לי הרבה כסף לביזבוזים באירופה חחח
      ובכלל בלי לשים לב, חזרתי באוטומטי אחרי חודשיים שוב פעם לסוג של עוצר קניות. כי באמת שיש יותר מידי דברים במגרות.
      למרות שאני מעבירה\מחליפה הלאה... אני שונאת לזרוק דברים שהתקלקלו לפני שהספקתי לנצל לפחות חצי כמות =)

      מחק
    3. גם אני נכנסתי לעוצר מבלי לשים לב ;-) באיזשהו שלב את מסתכלת על מה שיש לך ואומרת , אם אני קונה עוד משהו לא נורמלי אצלי. כואב להוציא כסף על דברים שכבר יש רק כי הם בקופסה יפה יותר :)

      מחק
    4. מזל טוב ובדיוק!!!
      ואני עדיין חושבת שאין שום סיכוי בעולם שאני אצליח לראות מתישהו את הפאן של לפחות אחד מהסמקים שלי...
      למרות שלקלאב אני רואה ממש ממש קצת פאן וזה פשוט מרטיט לי את כל מיתרי הלב מרוב שמחה ;)

      מחק
    5. יש לי 2 סמקים שהפאן שלהם כבר צורח , ועדין יש עוד לא מעט שניראים כמו חדשים .
      שיט . יש לי סומק בדרך אליי מIHERB. אופס ;-)

      מחק
  2. פוסט מעולה! תתחדשי על Club, אני החלטתי שאני לא קונה אותה עד שאני מסיימת את הדיופ שלה מפלטת Comfort Zone... :)

    השבמחק
    תשובות
    1. החלטה הגיונית :) חוץ מזה שאני מעדיפה הרבה יותר שימוש בפלטה .. בגלל זה קניתי בפאן :)

      מחק
  3. פוסט מצויין נכון! תתחדשי על הדברים :)

    השבמחק
  4. אהבתי מאוד את הפוסט. למרות שיש מכמה דיופים לצללית קלאב.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יודעת שיש , אבל באותו רגע מאק הייתה החנות היחידה שזמינה ופתוחה.. :)

      מחק
  5. פוסט מעולה! נחמד לקרוא לשם שינוי פוסט שלא בא לעודד לקנות עוד ועוד ועוד רק בשביל לקנות, אלא גם איך לקנות בצורה חכמה, אז ח"ח:)
    אני אישית בכלל בעוצר כבר 6 שבועות (כן אני סופרת כל שבוע חחח) בעיקר כי הייתי קונה, מתלהבת מהמוצר, ואז הוא שוכב אצלי ללא שימוש והחלטתי שדי!

    השבמחק
    תשובות
    1. זו בידיוק הבעיה איתנו , אנחנו נהנות יותר מלהגיד '' התחדשתי , קניתי '' מאשר להשתמש בפועל במוצרים, פשוט כי יש לנו יותר מידי..

      מחק
  6. כל מילה חקוקה בסלע ובכל זאת, ממתי חוסר צורך עצר את הרצון לצרוך? אנחנו דור כזה.
    השפתון - בערך המוצר היחיד שיצא מהתק וכן ראוים מה שמתי על כל השאר מקובל עלי.
    ביוטי קייר או שאנל. מכל מוצג יש את המוצרים שהכי מתאימים, נדרשיםן מפנקים אז אפשר לקנות לא לפי שם המותג אלא לפי הצורך.
    זו תובנה שמגיע עם הגיל ןעם הזמן, אז קיבלת אותה מוקדם וזה יפה אבל הי...
    בסופו של יום לא קנית WOW או ביוטיקר...
    תתחדשי

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון , בסופו של יום לא קניתי וואו או ביוטיקייר כי החנות היחידה שהייתה פתוחה היא מאק ;-) ואמרתי - אם זה לצורך פינוק אחת לתקופה.. מותר :) הרכישה האחרונה שלי ממאק הייתה בספטמבר!

      מחק
  7. רעיונות מעולים מעולים! במיוחד לימים קשים אלו בהם אנחנו חיות על חשבון סטודנט.
    אני כבר הרבה זמן מתכננת לקנות את קלאב (בערך שנה)- כל פעם אני דוחה את זה, אבל סיום הבחינות בעתיד בהחלט יהווה אירוע הולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. או שתזמיני דיופ טוב מהנט ברגע שהחומר מביא לך את הסעיף ;-)

      מחק